افتتاح مدرسه گردشگری یک میلیارد دلاری در ریاض

احمد الخطیب، وزیر گردشگری عربستان، از افتتاح مدرسه گردشگری و مهمان‌نوازی ریاض با هدف ارائه آموزش‌های عالی در بخش گردشگری و سفر خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، مسئولان گردشگری عربستان تصمیم دارند یک مدرسه‌ گردشگری و مهمان‌نوازی در ریاض راه‌اندازی کنند تا بتوانند به دانش‌آموزان مسائل حوزه سفر و گردشگری را آموزش دهند. این مدرسه قرار است پردیس وسیعی در منطقه قیدیا (قیدیه) داشته باشد که مساحت وسیعی به وسعت پنج میلیون متر مربع را پوشش می‌دهد. این پروژه تقریبا یک میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و تاریخ پیش‌بینی‌شده برای افتتاح این موسسه آموزشی سال ۲۰۲۷ است.

الخطیب در جریان سخنرانی خود در روز جهانی گردشگری در ریاض، اشتیاق خود را برای این مدرسه ابراز کرد و بر اهمیت جهانی آن تاکید کرد. او خاطرنشان کرد: این مدرسه هدیه‌ای از سوی عربستان سعودی به جهان است، زیرا درهای آن برای همگان باز خواهد بود تا از بهترین آموزش‌ها در زمینه گردشگری و مهمان‌نوازی بهره‌مند شوند.

این پروژه بلندپروازانه بخشی از ابتکار قیدیا (Qiddiya Initiative) است که توسط ولیعهد و نخست وزیر محمد بن سلمان در ۷ آوریل ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد و انتظار می‌رود به بزرگترین شهر فرهنگی، ورزشی و سرگرمی در سطح جهان تبدیل شود.

اخیرا، شرکت املاک و مستغلات عربستان سعودی (SRECO) از قراردادهای پروژه‌های زیرساختی در قیدیا رونمایی کرد. این پروژه‌ها شامل ساخت شبکه‌های زیرساختی اساسی، پل‌ها، جاده‌ها، شبکه‌های آب و برق، پل‌های عابر پیاده و کانال‌های تخلیه آب باران است. علاوه بر این، این پکیج شامل طراحی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب، تاسیسات ذخیره آب، ایستگاه پمپاژ و مرکز انتقال زباله جامد نیز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha