نظارت بر ساخت‌وسازها در بافت تاریخی شهرهای مازندارن با حمایت شهرداری‌ها امکان‌پذیر است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: برای جلوگیری از ساخت‌وسازها در سطح شهرهای استان مازندران، شهرداری‌ها باید همگام با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، محسن باستانی عصر یکشنبه ۱۶مهر ۱۴۰۲ در نشست هم‌اندیشی حفاظت آثار و بافت‌های تاریخی مازندران اظهار کرد: در استان پنج شهر دارای بافت و سه شهر همچون بابلسر و رامسر دارای عرصه، حریم و ضوابط تاریخی است.

معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه با توجه به برنامه شهرداری‌ها دچار مشکل هستیم، تصریح کرد: یکی از چالش‌هایی که در شهرداری ساری، آمل و بقیه شهرهای استان وجود دارد، این است که با اینکه ضوابط به شهرداری‌ها اعلام شده اما متاسفانه در ساخت و سازها و حرایم سطح شهرها با مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت و سازها در سطح شهرهای استان، شهرداری‌ها باید همگام با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران باشد.

باستانی تاکید کرد: با توجه به اینکه ما میراث‌دار هستیم باید بر اساس قوانین و طرح تفصیلی از این آثار برای انتقال به نسل‌های آینده حفاظت کنیم.

او در خصوص یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت نسبت به انجام بازدیدهای منظم و ارائه گزارش به اداره‌ کل اقدام می‌کنند.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی مازندران ادامه داد: وظیفه شناسایی آثار و تهیه پرونده‌های ثبتی بناهای تاریخی بر عهده کارشناسان ادارات شهرستان بوده و به اداره‌ کل برای مراحل ثبت ارسال می‌شود.

باستانی افزود: نشست با دستگاه‌های اجرایی، نظامی و دادگستری در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha