موزه پلیس در ارومیه افتتاح شد

موزه پلیس با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در موزه مردم‌شناسی ارومیه افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۱۸ مهر ۱۴۰۲ موزه پلیس با حضور مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی استان و تعدادی دیگر از مسئولان در محل موزه مردم‌شناسی ارومیه افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح این موزه اظهار کرد: افتتاح موزه پلیس می‌تواند یک انگیزه و شوق برای دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد کند که دارای تاریخ بلندی در حوزه کاری خود هستند.

مرتضی صفری با بیان اینکه ظرفیت ایجاد موزه‌های تخصصی در استان وجود دارد، افزود: برای نمونه می‌توان برای ایجاد موزه آب، صنعت، والیبال و ... در استان برنامه‌ریزی و با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای راه‌اندازی آنها اقدام کرد.

او با بیان اینکه امروزه دشمنان برای هویت‌زدایی از جامعه ایرانی تلاش می‌کنند، گفت: موزه‌ها مکانی برای نمایش هویت و تاریخ یک ملت هستند و خانواده‌ها با حضور در این مکان می‌توانند با تاریخ خود آشنا شده و به هویت خویش افتخار کنند که همین موضوع می‌تواند یک عامل بازدارنده در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: موزه پلیس ارومیه یکی از موزه‌های مفاخر استان بوده که تاریخ ۲۰۰ ساله خدمات نیروی انتظامی و نیروهای نظامی در تامین امنیت را نشان می‌دهد.

رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم در این مراسم اظهار کرد: موزه مردم‌شناسی ارومیه یک موزه زیبا و تاریخی بوده که مکان مناسبی برای راه‌اندازی موزه پلیس به‌شمار می‌رود.

جهانبخش تصریح کرد: در این موزه سیر تحول اقدامات ناجا در دهه‌های گذشته به نمایش درآمده و در آینده در نظر است تا موزه توسعه یافته و تکمیل شود.

او تصریح کرد: در این استان جای موزه پلیس خالی بوده که از زمان آغاز زیست تمدنی بشر همواره افرادی در جامعه برای تامین امنیت و پیشگیری از جرائم فعالیت می‌‎کردند و امروزه نیروهای پلیس این وظیفه را برعهده دارند و راه‌اندازی موزه پلیس مکانی برای نمایش این تلاش‌ها و اقدامات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071801227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha