مجموعه‌دار پیشکسوت میراث‌فرهنگی در قطعه هنرمندان و نام‌آوران بهشت رضا (ع) آرام گرفت

پیکر مرحوم سید حسن موسوی مجموعه‌دار پیشکسوت و عضو انجمن میراث‌فرهنگی خراسان رضوی پس از طواف در حرم مطهر رضوی، با حضور مردم، مسئولان و مدیران میراث‌فرهنگی استان در قطعه هنرمندان و نام‌آوران بهشت رضا (ع) به خاک سپرده شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، مرحوم سید حسن موسوی  در سال 1319 در کدکن از توابع شهرستان تربت حیدریه به دنیا آمد و روز گذشته در سن 83 سالگی درگذشت.

او پیش از انقلاب اسلامی طراح پوشاک بوده و چندین جایزه را در این زمینه دریافت کرده است، علاقه‌اش به آثار تاریخی او را به سمت میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی کشور سوق داد و از حدود سال 1344 فعالیت در حوزه میراث‌فرهنگی را آغاز کرد  و موفق شد در طول 50 سال گذشته، مجموعه‌ای ارزشمند از میراث گذشتگان را جمع‌آوری کند.

این مجموعه‌دار، دارای ۶۰ نوع اثر شامل انواع ظروف، سکه و اسکناس، وسایل مردم شناسی، روشنایی، دخانیات، سیر مراحل چای و دوربین است.

برای مجموعه‌ استاد موسوی نمی‌توان قیمتی تعیین کرد به طوری که او امروز بزرگ‌ترین مجموعه یادمان تاریخ ایران را در اختیار دارد و تاکنون توانسته است بیش از 50 نمایشگاه کشوری و 2 نمایشگاه بین‌المللی برگزار کند.

آبان ماه سال  1399 بزرگداشت این پیشکسوت میراث‌فرهنگی در مشهد برگزار و  به پاس تلاش بیش از نیم قرن، کاشی ماندگار بر سر در مجموعه این پیشکسوت به نام «باغ شاهنامه» واقع در بلوار توس ۳۳ مشهد نصب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072201417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha