نظارت بر تاسیسات گردشگری تعاملی است

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نشست کارشناسان نظارت و ارزیابی خدمات و تاسیسات گردشگری ادارات کل با محوریت بازدید، آموزش میدانی و عملیاتی برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، یحیی نقی‌زاده محجوب امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نخستین نشست کارشناسان نظارتی و ارزیابی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور با قدردانی از زحمات مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی و همکاران این اداره کل برای برگزاری این نشست تخصصی اظهار کرد: این نشست که با هدف ارتقا، اعتلا و توانمندسازی همکاران برگزار شد، بر فرآیند بهبود خدمات و تاسیسات گردشگری  و صنعت گردشگری تاثیری مثبت داشته باشد.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به وظایف نظارتی بر تاسیسات گردشگری ادامه داد: نظارت یعنی رصد، پایش و دیدن و نظارت تخصصی در حوزه گردشگری به گونه‌ای است که ناظران باید از ریز و درشتِ بخش مورد نظارت علم و آگاهی داشته باشند.

او با بیان این که اطلاع یافتی و اطلاع دادن از ویژگی‌های این صنعت است، تصریح کرد: نظارت بر تاسیسات گردشگری تعاملی است و به نوعی نظارت کنندگان بر تاسیسات گردشگری کمک کار بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران گردشگری نیز هستند.

نقی زاده افزود: ناظران فقط ایراد و اشکال‌ها را نمی‌بینند بلکه اگر ایراد و اشکالی را می‌بینند برای این است که در مشارکت با سرمایه‌گذار و بهره بردار برای رفع آن گام بردارند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: ناظران در عین توجه به این موارد، باید حقوق مصرف کننده یا همان دریافت کنندگان خدمات را نیز مد نظر قرار دهند و به نوعی ناظر تاسیسات گردشگری در معرض داوری نیز قرار دارد، پس باید بصیرت داشته باشد و رفتارش از روی احساس نباشد بلکه همه جوانب را جامع و کامل مد نظرقرار دهد و نظارت کند.

او تاکید کرد: ما به عنوان عوامل و خادمات صنعت گردشگری باید وظایف نظارتی خود را بدانیم و از موقعیتی که در آن قرار داریم به خوبی استفاده کنیم، نتیجه‌اش نیز این خواهد بود که به تعداد تاسیسات و کیفیت خدمات افزوده خواهد شد.

نقی زاده با بیان این که نشست با محوریت بازدید و آموزش میدانی و عملیاتی است، گفت: چهار هتل پنج ستاره برای بازدید کارشناسان پیش‌بینی شده که طی دو روز برگزاری این نشست مورد بازدید قرار خواهد گرفت و در جریان بازدیدها به صورت عملیاتی آموزش‌های لازم نیز داده خواهد شد.

 مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی بعد از مدت‌ها توقف دوباره آغاز شده و مبنایی برای همفکری، ارتقا و برگزاری نشست‌های بعدی خواهد بود.

نخستین نشست کارشناسان نظارتی و ارزیابی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌های کشور طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت ماه جاری در مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403021901011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha