حضور هنرمندان صنایع‌دستی لرستان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از حضور هنرمندان صنایع‌دستی استان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای ترویج و معرفی تولیدات صنایع‌دستی، هنرمندان و تولیدگنندگان استان در نمایشگاه بین‌المللی آذربایجان شرقی شرکت می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: هنرمندان لرستانی در این نمایشگاه تولیدات خود را در سه غرفه و رشته‌های مختلف از جمله ماشته و گلیم، نمدمالی و قلم‌زنی روی ورشو در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

او با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۲۹ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برپا خواهد بود افزود: حضور در این نمایشگاه فرصت مغتنمی‌است تا هنرمندان و تولیدکنندگان استان محصولات خود را در رشته‌های مختلف به مردم عرضه کنند.

حسن‌پور افزود: صنایع‌دستی، بخش مهمی از فرهنگ سرزمین ما هستند و فرآورده های آن, سهم قابل توجهی از اقتصاد بومی در بازارچه‌های سنتی ایران را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: نمایشگاه به عنوان یک رسانه و ابزار موثر اطلاع‌رسانی، نمایانگر موضوعات، ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف یک اثر و ارائه اطلاعات عینی از دستاوردهای نوین و یا تولیدات کالا و خدمات جدید تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072701724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha