برگزاری جشنواره روستا و انار در روستای هدف گردشگری سر یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری جشنواره روستا و انار در روستای تاریخی و هدف گردشگری سریزد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری گفت: جشنواره روستا و انار سر یزد روزهای ۱۱ و ۱۲ آبان ماه همراه با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های بالای تاریخی و گردشگری روستای سریزد، رونق گردشگری، رونق تولید و ایجاد اشتغال، افزایش شادابی و نشاط مردم عنوان کرد.

رستگاری با اشاره به اینکه محصولات صنایع‌دستی، غذاهای محلی، انار و محصولات آن در این جشنواره عرضه می‌شود، افزود: معرفی بناهای تاریخی روستا و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی از دیگر بخش‌های جشنواره است.

روستای هدف گردشگری سریزد در شرق شهرستان مهریز واقع‌شده که از بناهای تاریخی این روستا می‌توان به قلعه ساسانی، دروازه ایلخانی فرافر، کاروانسرای کهنه و نو، چاپارخانه، مسجد جامع و … به همراه مجموعه‌ای از آب‌انبارها و خانه‌های تاریخی اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080200071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha