جشنواره انار درجزین در حافظه تاریخ ماندگار شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با ثبت ملی جشنواره انار درجزین، این جشنواره در تقویم گردشگری کشور و در حافظه تاریخ ماندگار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در مراسم افتتاحیه جشنواره شکرانه انار یاقوت سرخ درجزین با عنوان ناردونه که روز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با توجه به سابقه برگزاری جشنواره انار در شهر درجزین، وجود ارقام مختلف انار در این شهر، کیفیت بالای محصول و فرآوری انار، جشنواره یاقوت درجزین به شماره ۲۰۲۱۴۴۰۱ در رویداد گردشگری کشور ثبت‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ضمن اشاره به اینکه جشنواره‌ها و آیین‌ها جزئی از میراث‌فرهنگی هر منطقه است و برگزاری آن نسل به نسل تداوم دارد، افزود: بسیاری از آیین‌ها و جشنواره‌ها از تقدس خاصی برخوردار است، مانند این جشنواره که از گذشته تاکنون با هدف شکرگزاری از خداوند بابت برداشت انار برگزار شده است.

کرم‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری شهر درجزین باوجود کوچه‌باغ‌های انار، گفت: با توجه به اینکه جشنواره انار درجزین در رویداد ملی گردشگری به ثبت رسیده است، با برنامه‌ریزی، جشنواره انار درجزین را به برند گردشگری این شهر تبدیل کرد تا با جذب گردشگران، اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را در این شهر شاهد باشیم.

جشنواره انار درجزین با عنوان ناردونه با حضور استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امام‌جمعه شهر درجزین، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، شهردار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

جشن شکرانه انار یاقوت سرخ، به همراه نمایشگاه ناردونه تا ۸ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در سالن ورزشی الزهرا (س) واقع در شهر درجزین میزبان مهمانان و گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha