جشنواره شکرانه انار یاقوت سرخ و نمایشگاه ناردونه درجزین افتتاح شد

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر از افتتاح جشنواره شکرانه انار یاقوت سرخ و نمایشگاه ناردونه در روز جمعه ۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در شهر درجزین خبر داد.

 به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی متقی ضمن دعوت از علاقه‌مندان و گردشگران گفت: جشن شکرانه انار یاقوت سرخ، به همراه نمایشگاه ناردونه تا روز دوشنبه ۸ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۵ الی ۲۱ در سالن ورزشی الزهرا (س) واقع در شهر درجزین دایر است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: فروش محصول انار و فرآورده‌های آن، فروش خوراک و نان‌های محلی، عرضه محصولات محلی باغی و لبنی، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی، اجرای برنامه‌های شاد و فرهنگی و … ازجمله برنامه‌های این جشن و نمایشگاه است.

متقی گفت: این جشنواره باهدف رونق اقتصاد بومی و محلی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه و برند سازی گردشگری و انار این شهر در حال برگزاری است.

او افزود: غرفه‌های فروش ویژه انار از ۹ صبح تا ۲۱ در طول مدت برگزار این نمایشگاه، برای ارائه یاقوت سرخ درجزین بر پا است.

این جشنواره با حضور استاندار سمنان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امام‌جمعه شهر درجزین و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد و در این مراسم از پوستر ثبت جشنواره انار درجزین در رویدادهای گردشگری کشور در جشنواره انار رونمایی شد.

شهر درجزین در فاصله ۵ کیلومتری شمال شهرستان سمنان و ۱۰ کیلومتری جنوب شهرستان  مهدی‌شهر قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha