تولید محصولات چرمی با تلفیق هنر سوزن‌دوزی آغاز شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برای اولین بار در استان سمنان، محصولات چرمی با تلفیق هنرسوزن‌دوزی تولید می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با همکاری هنرمندان شهرستان‌های سمنان و مهدی‌شهر، برای اولین بار در استان سمنان، محصولات تلفیقی چرم و سوزن‌دوزی در حال تولید است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در گام اول این دو بانوی هنرمند، بازاریابی و ثبت سفارش کیف دوشی زنانه چرمی سوزن‌دوزی شده را انجام داده‌اند و در گام بعدی تولید مجموعه چرمی آیینه، کیف پول، جا کارتی، دستبند و ... را در برنامه خود دارند.

سمانه سلطانی‌پور با اشاره به اینکه شهر مهدی‌شهر به‌عنوان شهر ملی سوزن‌دوزی ثبت‌شده است، گفت: هدف از تولید این محصول منحصربه‌فرد و خلاق، حفظ سنت‌ها و کاربردی کردن صنایع‌دستی با به‌کارگیری نقوش اصیل سوزن‌دوزی سنگسری در محصولات چرمی و تولید محصول باکیفیت و باقیمت متعارف است.

او ضمن اشاره به اینکه این دو هنرمند صنایع‌دستی دارای مجوز پارک علم و فناوری نیز هستند، بیان کرد: برند سوردیم با تلفیق دو برند ادیم کارا آرتین متعلق به زیبا اسلامی، صاحب کارگاه خلاق چرم ادیم کارا آرتین در شهر سمنان و ملیحه ذوالفقاری، دارنده برند سورتا در شهر مهدی‌شهر ایران در حال ثبت است.

سوردیم در زبان سنگسری به معنای صورت گل‌انداخته شده و قرمز و در زبان آذری به معنای سوار شدن است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha