آکادمی سمرقند به شبکه آموزشی سازمان جهانی گردشگری اضافه می‌شود

آکادمی سمرقند با ارائه آموزش‌های حوزه گردشگری و سفر به یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان جهانی یونسکو، پیشبرد آموزش و توسعه مهارت‌های گردشگری، کمک خواهد کرد.

به‌گزارش میراث آریا، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) جایگاه خود را به عنوان رهبر جهانی در پیشبرد آموزش و توسعه مهارت‌های بخش گردشگری افزایش داده است. به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی این سازمان که به طور کامل توسط همه کشورهای عضو تأیید شده است، آموزش به عنوان پایه‌ای برای ایجاد انعطاف‌پذیری بیشتر و تسریع تغییر به سمت پایداری بیشتر عمل می‌کند.

در حاشیه بیست و پنجمین مجمع عمومی این سازمان (سمرقند، ازبکستان، ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳)، زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان، از آکادمی جدید گردشگری سمرقند با همکاری UNWTO بازدید کرد.

این آکادمی به دانشجویان تازه‌وارد و همچنین کسانی که در حال حاضر در حوزه گردشگری مشغول به کار هستند، آموزش می‌دهد و به آن‌ها مهارت‌هایی را یاد می‌دهد که برای رشد حرفه خود به آنها نیاز دارند.

دبیرکل UNWTO از تعهد رئیس جمهوری ازبکستان، شوکت میرضیایف و وزیر او، عزیز عبدالخاکیموف، نسبت به سرمایه‌گذاری در آموزش حرفه‌ای تشکر کرد.

آکادمی سمرقند جدیدترین موسسه آموزشی در شبکه رو به رشد ابتکارات آموزشی سازمان جهانی گردشگری است. درست یک ماه قبل از مجمع عمومی، در حاشیه‌های روز جهانی گردشگری امسال (۲۷ سپتامبر)، پولولیکاشویلی از مدرسه تازه‌ افتتاح‌ شده هتلداری و گردشگری ریاض با همکاری UNWTO بازدید کرد. این مدرسه حالا پذیرای اولین دانشجویان خود بوده است و حالا قصد دارد از هزاران نفر دیگر، هم از خود پادشاهی عربستان سعودی و هم از سراسر منطقه و جهان استقبال کند.

سازمان جهانی گردشگری  در کنار آکادمی‌های خود، تصمیم دارد آموزش گردشگری را در سایر سطوح هم متحول کند.

جعبه ابزار آموزش (Education Toolkit) که از دفتر منطقه‌ای UNWTO در خاورمیانه راه‌اندازی شد، از کشورهای عضو در همه جای دنیا که که گردشگری را به عنوان یکی از دروس دوره دبیرستان ارائه می‌کنند، حمایت می‌کند.

این ابتکار، در کنار آکادمی آنلاین گردشگری UNWTO، لیگ دانشجویان UNWTO و همچنین مدرک لیسانس مدیریت گردشگری پایدار که توسط UNWTO با همکاری دانشگاه علوم کاربردی و هنرهای لوسرن سوئیس ارائه می‌دهد، از افراد در هر مرحله از تحصیل در حوزه گردشگری حمایت می‌کند.

آموزش به عنوان یک اولویت برای بخش گردشگری در اجلاس وزیران به میزبانی UNWTO در بازار جهانی سفر (لندن، ۶ نوامبر برابر با ۱۵ آبان ۱۴۰۲) مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080700340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha