همایش هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی و ملی در ماسوله آغاز شد

همایش هم اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی و ملی امروز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه در شهر تاریخی ماسوله گیلان آغاز به کار کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل ازروابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ولی جهانی چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه برگزاری همایش هم اندیشی مدیران پایگاه های میراث جهانی و ملی در ماسوله گفت: این نشست با حضور مدیران پایگاه های میراث فرهنگی و گردشگری ۱۰ استان کشور  برگزار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دستی گیلان ادامه داد: گیلان‌، خوزستان، گلستان، مازندران و تهران از جمله استان های شرکت کننده در این همایش هستند که با هدف تبادل اندیشه و تجارب دو سال اخیرگرد هم آمده‌اند.

او انتقال تجارب مدیریت، چالش ها و آسیب ها در میراث ملی و جهانی، بررسی تجارب فرایند ثبت جهانی ماسوله و نقش آن در توسعه گردشگری گیلان، برگزاری کارگاه آموزشی نحوه حفاظت و مرمت میراث چوبی (تجارب سفر ژاپن) را از دیگر اهداف این همایش عنوان کرد.

جهانی گفت: چالش‌های مدیریتی بافت شهری میراث ملی ماسوله و نظام مسائل آن، مروری بر تجربیات نظام نامه مدیریت پایگاه‌های میراث‌جهانی و ملی در طی یک سال گذشته و برگزاری چهار پنل تخصصی شامل انتشارات، حفاظت و مرمت، فناوری و اطلاعات و بازنگری نظام‌نامه از دیگر برنامه های طرح ریزی شده برای این همایش سه روزه است.

نشست تخصصی هم‌اندیشی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی و ملی تا ۱۲ آبان در شهر تاریخی ماسوله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha