بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان از روند اجرایی مرمت قلعه هشنیز در پارسیان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان امروز  با حضور در شهرستان پارسیان (گاوبندی) از روند عملیات اجرایی مرمت قلعه هشنیز، موزه مردم‌شناسی هشنیز بازدید و با امام جمعه شهرستان پارسیان  دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در بازدید از عملیات مرمت قلعه هشنیز گفت:مرمت این قلعه تاریخی با اعتبار ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیو ریال از محل اعتبارات ملی برای اولین بار انجام می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: آواربرداری وخوانا سازی، اجرای دیوار سنگی و خشتی، جازنی مصالح دیواره‌های توخالی و مصالح فرسوده در این فاز از عملیات مرمت انجام می‌شود.

او در بازدید از موزه مردم‌شناسی هشنیر اظهار کرد: راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی با توجه به فرهنگ و پیشینه غنی پارسیان (گاوبندی) موجب میشود که مردم از پیشینه و هویت فرهنگی خود شناخت بیشتری داشته باشند و این اداره کل در راستای توسعه این موزه همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

محسنی در ادامه با امام جمعه شهرستان پارسیان (گاوبندی) دیدار و ضمن تبریک انتصاب ایشان به ارائه برنامه های اداره کل در شهرستان پارسیان پرداخت و گفت: شهرستان پارسیان (گاوبندی) در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و نیاز است با توجه به ظرفیت‌های آن اهتمام ویژه‌ای نسبت  به توسعه حوزه‌های تخصصی اداره‌کل انجام شود.

حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان پارسیان (گلوبندی) با تشکر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل میراث‌فرهنگی،  خواستار فعال نمودن نمایندگی و تسریع در روند مرمت آثار تاریخی در این شهرستان شد.

گفتگو با صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی هشنیز، سرمایه‌گذاران پروژه‌های گردشگری و بررسی مسائل و مشکلات آنان، بازدید از برکه‌های شهرستان پارسیان در راستای امکان سنجی ایجاد سرویس‌های بهداشتی و ... از دیگر برنامه‌های سفر مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به شهرستان پارسیان (گاوبندی) بود.

بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان از روند اجرایی مرمت قلعه هشنیز در پارسیان

بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی هرمزگان از روند اجرایی مرمت قلعه هشنیز در پارسیان

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha