خانه قاضی رویدر هرمزگان به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در نشست با مالک خانه قاضی گفت: با مشارکت شهرداری و همراهی مالک، خانه قاضی رویدر به موزه مردم‌شناسی تبدیل می‌شود.


به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی  روز جمعه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۲ در نشستی مشترک با مالک خانه قاضی، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر احیای این اثر تاریخی گفت: یکی از خواسته‌های کنشگران اجتماعی و فرهنگی شهر رویدر احیای تنها اثر ثبت شده این شهر است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان اینکه خانه قاضی از بناهای قاجاری متاخر است، افزود: این بنا در سال ۱۳۸۷ به شماره ۲۴۴۹۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او  اظهار کرد: طرح احیای این اثر و تبدیل آن به موزه مردم‌شناسی آماده است و این اداره کل خواستار همراهی مالک در طرح احیا مشترک با شهرداری است.

محسنی در بازدید از بام رویدر با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی شهر رویدر گفت: این منطقه با دارا بودن کوه‌های مینیاتوری و تنگه‌های چورستان و بناب که هر کدام ویژگی‌هایی خاصی برای طبیعت‌گردی هستند، فرصت گردشگری تجربه گرا را در اختیار طبیعت دوستان می‌گذارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: برای استفاده بهتر از این ظرفیت‌ها با همکاری بخش خصوصی زیرساخت‌هایی برای بام رویدر ایجاد می‌شود.

او ضمن بازدید از باغات و نخلستانهای رویدر بر توسعه‌ گردشگری کشاورزی تاکید کرد و گفت: گردشگری کشاورزی می‌تواند فرصتهای جدید شغلی را ایجاد کرده و علاوه بر آشنایی مردم با فرآیند تولید محصولات کشاورزی به حفظ فرهنگ منطقه نیز کمک می‌کند.

او افزود: سرمایه‌گذارانی که بخواهند در این زمینه فعالیت کنند از سوی اداره کل حمایت می‌شوند.

گفت‌وگو با صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی رودبار از دیگر برنامه‌های مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به شهر رویدر بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081200628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha