از جنگل تا کویر در هفته‌های ایرانی

هفته‌های ایرانی را از شنبه سیزدهم آبان ماه تا پایان هفته از استان سمنان روی موج رادیو ایران بشنوید. 

به گزارش میراث  آریا، برنامه هفته‌های ایرانی در هفتمین سفر استانی خود راهی استان سمنان می‌شود. 
سمنان از جمله شهرهایی است که قابلیت‌های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی آن به اندازه‌ای گسترده و متنوع است که سفر به آن را به یکی از مهیج‌ترین تجربه‌های ایرانگردی شما تبدیل می‌کند. گذشته از جاذبه‌های طبیعی سمنان که بیشتر شامل مناطق کویری بکر و جنگل‌های چشم‌نواز می‌شود، اماکن تاریخی متعددی در این استان و هشت شهرستان آن جای گرفته‌اند که بازدید از آن‌ها بسیار ارزشمند است. 
برخی از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان عبارتند از دروازه ارگ سمنان، چشمه علی دامغان، جنگل ابر، برج چهل دختر، خانه تاریخی باقری‌ها (موزه اقوام)، غار دربند، مسجد جامع سمنان، تپه حصار، گرمابه پهنه، گنبد زنگوله، پل سرچشمه شاهرود، تپه دلازیان (هفت تپه)، پارک ملی کویر سمنان، موزه مهر و سکه کومش، مجموعه تاریخی بایزید بسطامی، سرای نقش جهان، برج طغرل دامغان و خانه یغمایی‌ها و چشمه هفت رنگ مجن ست که رادیو ایران در طول این هفته با برنامه‌های مختلف این شبکه‌های رادیویی از زوایای مختلف به معرفی استان سمنان می‌پردازد. 
هفته‌های ایرانی با هدف معرفی آیین‌های استان، جاذبه‌های اقتصادی و گردشگری، صنایع دستی و شرایط اقلیمی استان‌های مختلف هر هفته در یک استان از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود و این هفته از استان سمنان از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۲:۰۰ با همکاری صدا و سیمای استان سمنان روانه آنتن رادیو ایران می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402081300650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha