صنایع‌دستی به ادامه حیات بافت و آثار تاریخی می‌انجامد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفرش به کاشان و در بازدید از دارالقرآن مهدی این شهر به‌عنوان مرکز توان‌بخشی از صنایع‌دستی به‌عنوان عاملی برای ادامه حیات بافت و آثار تاریخی نام برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مریم جلالی امروز دوشنبه ۱۵ آبان ماه 1402، با حضور در قلب بافت تاریخی کاشان، از دارالقرآن مهدی این شهر به‌عنوان مرکز توان‌بخشی و مرکزی برای آموزش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و افراد دارای معلولیت بازدید کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید گفت: خوشبختانه در دارالقرآن مهدی شهر کاشان بیش از ۷۵۰ نفر از هنرمندان جوان کاشانی به‌ویژه هنرمندان نابینا به تولید آثار هنری خود در رشته‌هایی همچون چرم‌دوزی و سفالگردی مشغول هستند.

او ادامه داد: ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی قلب بافت تاریخی شهر به‌ویژه شهری همچون شهر کاشان، نه‌تنها به حفاظت از بافت و خانه‌های تاریخی می‌انجامد، بلکه می‌تواند احیاکننده این حوزه‌ها در شهرهای تاریخی همچون کاشان باشد.

جلالی دهکردی افزود: در تلاش هستیم تا با حمایت از ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی از این هنرمندان به‌ویژه هنرمندان افراد دارای معلولیت که امروز از آثار هنری نزدیک به ۱۰۰۰ نفر از آن‌ها در کاشان بازدید کردم حمایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha