سازه احداث شده در میدان شهرداری رودسر موقتی است/ بافت تاریخی بازنگری می شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه سازه احداث شده در میدان شهرداری رودسر موقتی است، گفت: بافت تاریخی شهر رودسر بازنگری می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اشاره به جزئیات ساخت بنا در میدان تاریخی شهرداری رودسر، اظهار کرد: میدان شهرداری رودسر از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین مکان‌های گیلان بوده که از اهمیت ویژه برای اداره‌کل میراث فرهنگی برخوردار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با بیان اینکه سازه احداث شده در میدان شهرداری رودسر موقتی است، افزود: این سازه بعد از ایام مبارک دهه فجر از میدان تاریخی شهرداری رودسر به جای دیگر انتقال داده می‌شود.

جهانی با بیان اینکه هیچ گونه خاکبرداری در محوطه میدان شهرداری رودسر انجام نشده است، گفت: سازه مورد نظر با مصالح سبک ساخته شده و طبق وعده شهردار رودسر این بنا ظرف مدت یک ماه و حداقل تا دهه فجر امسال جا به جا می‌شود.

او با بیان اینکه بافت تاریخی رودسر از قدیمی ترین بافت‌های گیلان تلقی می‌شود، اضافه کرد: حفظ و صیانت از بافت‌های تاریخی در اولویت فرهنگی قرار دارد و بافت تاریخی رودسر هم از این قائده مستثنی نیست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره ثبت ملی بخش زیادی از آثار بافت تاریخی رودسر، تصریح کرد: اهمیت بافت تاریخی رودسر بر کشی پوشیده نیست و بخش زیادی از آثار این بافت ثبت ملی شده است.

جهانی از بازنگری بافت تاریخی رودسر خبر داد و اضافه کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با مدیریت شهری رودسر، بافت تاریخی این شهر مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا حرایم بافت تاریخی مشخص شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082000990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha