پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در بانه کردستان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمد حسینی در این‌باره گفت: پنجمین جشنواره هه‌الپه‌رکی بانه با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن آیینی سنتی هلپرکی استان، کانون هه‌لپه‌رکی این شهر، شهرداری و شورای اسلامی بانه و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه روز سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال‌جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با اشاره به اینکه برگزاری چند دوره از این جشنواره، موجب جذب گردشگران زیادی از سراسر کشور برای حضور در این رویداد فرهنگی شده‌ است، اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ای می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه منحصربفرد زمینه جذب حداکثری توریست‌های داخلی و خارجی را به منطقه فراهم کند.

او افزود: موسیقی و هه‌لپه‌رکی محلی علاوه بر اینکه خالق نشاط و شادابی است، شیوه زندگی و معیشت اقوام مختلف را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

حسینی عنوان کرد: این جشنواره با توجه به غنا و خصوصیات منحصربه‌فرد خود قطعاً در سایه توجه بیشتر مسئولان مربوطه می‌تواند نقش به‌سزایی در جذب بیشتر گردشگر فرهنگی به این شهرستان ایفا کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه یادآور شد: پنجمین جشنواره هه‌لپه‌رکی بانه از 23 تا 25 آبان ماه با حضور گروه‌های مختلفی از سراسر استان در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha