بنادر جنوبی نقش مهمی در توسعه اقتصاد کشور دارند/ روند رو به رشد گردشگری دریایی در کشور

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور کلی یکی از پایه های استفاده مناسب از اقتصاد دریا محور، نوسازی ناوگان مسافری است.

سیدمحمد مولوی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه گردشگری دریایی نسبت به سال‌های گذشته روند خوبی در پیش گرفته است، افزود: دولت در دو سال گذشته اقدامات چشمگیری در توسعه گردشگری دریایی انجام داده است. فعالیت‌های گسترده‌ای بر روی جزایر صورت گرفته به طوری که با نصب اسکله‌های شناور ایمن و همچنین پهلوگیری شناورهای مسافری، میزان گردشگری در این بخش افزایش یافته است.

او تصریح کرد: در این مدت حوضچه بازی‌های دریایی بیشتری ایجاد شد تا شناورهای تفریحی بتوانند در کنار این حوضچه پهلوگیری کنند و از بازی‌های دریایی مانند اسکی روی آب و قایقرانی لذت ببرند.

مولوی تاکید کرد: توجه به بخش گردشگری دریایی زمینه‌ساز جذب گردشگر داخلی و خارجی است و در این بین باید به شهرهای کوچک جزیره‌ای از جمله چابهار، بندر جاسک و سیرک توجه دو چندان شود.

او با بیان اینکه نوسازی ناوگان مسافری یکی از بخش‌های مهم گردشگری دریایی به شمار می‌آید، گفت: هم‌اکنون ناوگان مسافری دریایی نیازمند نوسازی است.

مولوی به اهمیت بندر چابهار در توسعه اقتصاد دریامحور اشاره کرد و گفت: با توجه به آنکه بندر چابهار نزدیک دریا و اقیانوس است، بنابراین باید زمینه توسعه و نصب تجهیزات برای پهلوگیری کشتی‌ها در این بندر افزایش یابد. جابجایی مسافر و ورود و خروج گردشگر از طریق دریا در چابهار نیز موجب رونق اقتصادی و افزایش سهم گردشگری دریایی می‌شود و این امر اشتغال بومیان را به همراه خواهد داشت.

او در پایان خاطرنشان کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت های راهبردی، متصل به آب های آزاد اقیانوس هند و هم مرزی با کشورهای مختلف نقش مهمی در مسافرت‌های دریایی، بین المللی و گردشگری دریایی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082201116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha