تمرکز بر توسعه گردشگری کردستان/ سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت می‌شوند

استاندار کردستان از تمرکز دولت سیزدهم بر روی توسعه گردشگری استان به‌منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در این منطقه خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: استان کردستان طی چند سال اخیر و به‌ویژه امسال، با برگزاری رویدادهای متعدد، به سرزمین جشن‌ها و جشنواره‌ها تبدیل شده است.

 استاندار کردستان با بیان اینکه گردشگری محور توسعه استان است، اظهار کرد: کردستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی دارد که لازم است از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده شود.

 او با اشاره به اینکه بر روی توسعه این صنعت در استان تمرکز شده است، افزود: این موضوع موجب توجه ویژه دستگاه‌های متولی نسبت به رونق گردشگری استان در ابعاد مختلف ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ، سلامت، اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، کشاورزی، ورزﺷﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و... می‌شود.

 زارعی کوشا با اشازه به اینکه در سفرهای رئیس جمهوری و هیئت دولت به کردستان اعتبار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری ابلاغ و مصوب شد، افزود: در دو سال گذشته بیش از ٣٠٠ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شد که عمده این راه‌ها، محورهای گردشگری بوده است.

 استاندار کردستان عنوان کرد: همچنین نیاز است که با افزایش کمی و کیفی ظرفیت واحدهای اقامتی و پذیرایی، برای ارائه خدمات بهتر و افزایش ماندگاری مسافران و گردشگران در استان تلاش شود.

 او حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را لازمه توسعه این صنعت دانست و  یادآور شد: امیدواریم آنچه وظیفه دولت و آنچه به‌عنوان حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری است به صورت ویژه دنبال شود تا در آینده شاهد حضور بیش از پیش گردشکران داخلی و خارجی در استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha