توسعه گردشگری شهمیرزاد برای جذب گردشگران بین‌المللی لازم است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در راستای جذب گردشگران بین‌المللی، توسعه گردشگری شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد لازم است.

به گزارش میراث آریا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد که روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: شهر شهمیرزاد از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی برخوردار است و لازم است تا با ایجاد شرایط منحصربه‌فرد، زمینه جذب گردشگران خارجی فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ایجاد پل معلق، پیست‌های اسکی روی برف، راه‌اندازی تله‌کابین، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و ... ازجمله اقداماتی است که می‌تواند برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر باشد.

کرم‌زاده ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد به حوزه گردشگری و توسعه آن در شهر شهمیرزاد، گفت: جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد که با برنامه‌های فرهنگی، هنری، گردشگری، نمایشگاهی و موسیقی اقوام باهدف گسترش و احیای آداب و فرهنگ سنتی مردم این شهر برگزار شد، یک اقدام عالی برای برند سازی این شهر در سطح کشور بوده است و باید برای برگزاری جشنواره‌های متخلف گردشگری در این شهر، برنامه‌ریزی شود.

او ضمن اشاره به اینکه در ماه جاری از نخستین نرم‌افزار جامع گردشگری استان سمنان بانام پارکوپلو رونمایی شده است، افزود: یکی از بهترین راهکارهای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، اماکن، کوچه‌باغ‌ها و مسیرهای گردشگری شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد به گردشگران داخلی و خارجی، نرم افزار پارکوپلو است که می‌تواند نقشی مؤثر در هدایت گردشگران به‌سوی این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن ایفا کند.

این نشست با حضور رئیس حوزه گردشگری و کارشناسان حوزه میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شهمیرزاد در محل شهرداری شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha