تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی عقب‌ماندگی‌های تاریخی این حوزه را برطرف می‌کند/ دولت با بودجه اندک به تنهایی نمی‌تواند مشکلات را رفع کند

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: یکی از ظرفیت‌های مهم کشورمان میراث‌فرهنگی و گردشگری است که باید از این ظرفیت‌ها در ایجاد درآمد و اشتغال به خوبی استفاده شود.

حبیب‌الله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با میراث‌آریا در خصوص راه‌اندازی انجمن خیرین میراث‌فرهنگی، گفت: تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی همانند گروه خیران مدرسه‌ساز و سایر گروه‌های خیر، اتفاق بسیار مهم و درستی است و امیدواریم تشکیل این مجمع، الگویی برای کشور شود.

او افزود: ظرفیت‌های میراث‌فرهنگی کشورمان باید به دنیا معرفی شود در حالیکه اعداد بودجه‌ای دولت برای آن اعداد قابل توجهی نیست و با ایجاد مجمع خیرین میراث‌فرهنگی عقب‌ماندگی‌ها را برطرف می‌کند.

دهمرده ادامه داد: از بخش‌خصوصی و خیران می‌خواهیم تا به مجمع خیرین میراث‌فرهنگی بپیوندند تا از این طریق ظرفیت‌های گردشگری شکوفا و باعث جذب گردشگران خارجی شده و در نهایت باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کشور شود.

نماینده مردم زابل در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های تاریخی ایران بسیار زیاد است و قطع به یقین دولت با بودجه اندک به تنهایی نمی‌تواند از عهده مشکلات و حتی مرمت و بازسازی آثار و بناهای تاریخی برآید. بنابراین با توجه به کمبود اعتبارات دولتی در این زمینه، تشکیل مجمع خیرین میراث‌فرهنگی، امری ضروری به نظر می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha