بازدید معاون گردشگری از پنجمین جشنواره شکرانه انار عقدا در کاروانسرای ابوالقاسم رشتی

اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پنجمین جشنواره شکرانه انار عقدا در کاروانسرای جهانی ابوالقاسم رشتی بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد صبح جمعه ۲۶ آبان ماه با حضور علی اصغر شالبافیان حسین‌آبادی، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور، سید مصطفی فاطمی مدیرکل دفتر توسعه گردشگری، سیدمحمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی جشنواره انار عقدا برگزار شد.

کاروانسرای ابوالقاسم رشتی یکی از شش کاروانسرای ثبت جهانی شده در یزد است که امروز در این محل بزرگ جشنواره انار عقدا برگزار شده است و مردم در آن انار و فرآورده‌های انار در  ۴۵ غرفه به فروش می‌رسد.

کاروانسرای جهانی ابوالقاسم رشتی یک رباط و کاروانسرای بزرگ و خوش طرح است که در عهد قاجار از آجر بنا شده است، واقف و بانی آن حاج ابوالقاسم رشتی از تجار مشهور عصر خود بوده است که آن را در سال ۱۲۶۲ هجری قمری بنا کرد.

بنای این کاروانسرا از آجر و دارای بادگیری دو طبقه است. در هر بدنه این بنا، هفت صفه به قرینه ساخته شده که صفه میانی بزرگ‌تر و شاه‌نشین آن محسوب می‌شود.

صفه های دیگر هر یک به اتاقی راه دارد و در پشت اتاق‌ها، راهروهای اصطبل قرار گرفته است. در چهار گوشه بنا، چهار مدخل به قرینه ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha