کاروانسرای جهانی ابوالقاسم رشتی مزیت بزرگ برای تبدیل شدن عقدا به مقصد گردشگران بین‌المللی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به ثبت جهانی کاروانسرای رشتی عقدا، از تبدیل شدن شهر عقدا به مقصد گردشگری بین‌المللی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی اصغر شالبافیان روز جمعه ۲۶ آبان ماه اظهار کرد: به منظور پاسداشت ثبت جهانی کاروانسرا ابوالقاسم رشتی در شهر عقدا و حضور در پنجمین جشنواره انار عقدا شرکت کردیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جشنواره شکرانه انار عقدا از بزرگترین جشنواره‌های انار کشور بوده که شهرت ملی دارد.

شالبافیان تصریح کرد: ثبت جشنواره انار عقدا در تقویم رویدادهای کشور ثبت خواهد شد و در کنار آن از ظرفیت‌ کارگاه های فعال صنایع دستی، بومگردی ها و توسعه اقامتگاه و زیرساخت های گردشگری دنبال می‌شود.

محمد رضا دشتی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروز رویداد جشنواره انار عقدا با حضور پر شور و ۱۰ هزار نفری مردم از جای جای کشور برگزار شد.

او ادامه داد: اکنون عقدا پتانسیل‌های بالایی دارد که در دنیا و کشور معروف است. با همت مسئولان‌ کشور این رویداد در تاریخ کشور ثبت خواهد شد و پرونده بافت تاریخی آن جهت ملی شدن به جریان خواهد افتاد.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی اردکان افزود: کاروانسرای جهانی عقدا پتاسیل خوبی برای تبدیل عقدا به مقصد گردشگری در استان یزد را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha