لزوم مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری های توسعه گردشگری ایران

اولین جلسه از سلسله نشست های انتقال تجربه صنعت گردشگری در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، اولین جلسه از سلسله نشست های انتقال تجربه با حضور حرمت الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران روز دوشنبه 29 آبان 1402 در دانشکده گردشگری دانشگاه تهران با حضور داوود حومنیان، رئیس دانشکده گردشگری، اعضای هیئت علمی دانشکده، اساتید و دانشجویان گردشگری برگزار شد. 
در ابتدای جلسه داوود حومنیان ضمن تاکید به ارتباط میان صنعت گردشگری و دانشکده گردشگری برگزاری سلسله نشست ها را اقدامی برای هم افزایی میان دو بخش و آگاهی بیشتر دانشجویان با فضای صنعت گردشگری، نهادها و فعالیت کسب و کارهای گردشگری بیان کرد. 
مهدیه شهرابی فراهانی دبیر نشست، ماهیت آغاز سلسله نشست های انتقال تجربه در دانشکده گردشگری را لزوم تعامل و همکاری بیشتر بخش خصوصی و بخش دانشگاهی عنوان کرد. 
او ضمن اشاره به چالش ها و مشکلاتی که فعالان صنعت گردشگری به ویژه آژانس های خدمات مسافرتی با آنها دست به گریبان هستند، عدم بهره مندی از نیروهای متخصص آکادمیک بیان کرد و
نقشی که دانشکده گردشگری می تواند در بخش تخصصی و تحقیقاتی بدنه انجمن صنفی در کنار بخش خصوصی باشد. 
شهرابی فراهانی با اشاره به نقش موثری که کشورهای همسایه ایران می توانند در سهم گردشگری وروری به ایران داشته باشند نکاتی را مطرح کرد.  
حرمت الله رفیعی در ادامه صنعت گردشگری را یکی از صنایع مولد اقتصادی در جهان دانست وتصریح کرد: در حال حاضر بخش اصلی درآمدهای کشورهای توسعه یافته دنیا مربوط به صنعت گردشگری است. کشوری مانند امریکا بالاترین بخش درامدی خود را صنعت گردشگری بیان کرده است. این آمار در حال افزایش بوده و کشورهای بسیاری با هدف درآمدزایی گردشگری فعالیت می کنند از جمله کشور ترکیه که در سال گذشته حدود 52 میلیون گردشگری ورودی داشته است. 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، مقایسه صنعت نفت با گردشگری را اشتباه دانست و در این باره گفت: چرا در همه جا گردشگری را با نفت مقایسه می کنیم که گردشگری می تواند جایگزین صنعت نفت شود. هر یک ماهیت مشخصی دارند چه بسا صنعت گردشگری صنعتی بدون آلودگی و گردش درآمدی بسیار بالاتر نسبت به نفت است. 
او عدم توجه به معرفی صحیح ایران و کم کاری های رسانه ای را مشکل اصلی در تبلیغات ایران در جهان بیان کرد. 
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: در حوزه تبلیغات کم کاری کردیم و باید در مقابل ایران هراسی از خودمان دفاع کنیم. 
در این جلسه که همراه با پرسش و پاسخ همراه بود، دانشجویان پرسش ها و دغدغه های خود را این حوزه بیان کردند. 
  

انتهای پیام/

کد خبر 1402083001765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha