توجه ویژه به مقوله گردشگری سلامت در مناطق آزاد کشور

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: گردشگری سلامت در مناطق آزاد کشور به صورت ویژه مورد توجه است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، غلامرضا خلیلی‌نیا در اولین همایش ملی گردشگری سبز که روز چهارشنبه 1 آذرماه در منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به گردشگری در مناطق آزاد کشور با توجه به مبادی ورودی گردشگران خارجی و جاذبه‌های طبیعی همه‌جانبه است و تلاش می‌شود تا از همه ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری استفاده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای‌ عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه به وجود هفت بیمارستان در منطقه ‌آزاد اروند با ظرفیت علمی و پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف اشاره کرد و افزود: قبل از کرونا رونق خوبی در این زمینه رخ داد و هم‌اکنون نیز روند پذیرش بیماران خارجی در آبادان و خرمشهر رشد خوبی دارد.

او تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های قابل استفاده در حوزه گردشگری، ظرفیت علمی مناطق آزاد است که بسیاری از افراد در کشورهای دوست و همسایه ترجیح می‌دهند برای ادامه تحصیل به ایران سفر کنند.

خلیلی‌نیا از برگزاری جشنواره بین‌المللی جنگ در منطقه‌آزاد اروند تا پایان سال‌جاری خبر داد و گفت: آبادان و خرمشهر ظرفیت بی‌بدیلی در زمینه گردشگری دفاع مقدس دارند و سالیانه بیش از ۲ میلیون نفر در قالب کاروان راهیان نور از یادمان‌های منطقه بازدید می‌کنند.

همایش ملی گردشگری سبز یکم و دوم آذر ماه در منطقه‌آزاد اروند برگزار می‌شود که در این همایش نشست تخصصی کارشناسان طبیعت‌گردی سراسر کشور با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده‌نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت‌گردی و گردشگری نجوم برگزار خواهد شد.

این همایش با شرکت جمعی از مدیران کل میراث‌فرهنگی، معاونان گردشگری و نیز کارشناسان طبیعت‌گردی سراسر کشور و باحضور مدیران و مسئولان گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی و استان خوزستان در حال برگزاری است

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha