شهروندان ۵ کشور اتحادیه اروپا می‌توانند بدون ویزا به چین سفر کنند

شهروندان فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و اسپانیا از این به بعد می‌توانند به مدت ۱۵ روز، بدون ویزا به چین سفر کنند.

به‌گزارش میراث آریا، دولت چین اعلام کرد که شهروندان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، هلندی، اسپانیایی و همچنین شهروندان مالزیایی می‌توانند از اول دسامبر به مدت یک سال بدون ویزا به چین سفر کنند.

چین تصمیم گرفته است که سیاست یک‌جانبه بدون روادید را برای کشورهای بیشتری به صورت آزمایشی اعمال کند، که شامل تمدید سیاست سفر بدون روادید برای مسافران دارای پاسپورت معمولی از شش کشور، یعنی فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا و مالزی است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهروندان کشورهای نامبرده نمی‌توانند بیش از ۱۵ روز برای اهداف تجاری، گردشگری، دیدار خانوادگی و ترانزیت در چین اقامت کنند.

کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه که در پکن به سر می‌برد، از این اعلامیه استقبال کرد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: خبر عالی در سفر من توسط همتای من وانگ یی اعلام شد!

پاتریشیا فلور، سفیر آلمان در پکن نیز در پستی در شبکه ایکس گفت: این تصمیم سفر به چین را برای بسیاری از شهروندان آلمانی به میزان بی‌سابقه‌ای تسهیل می‌کند. ما امیدواریم که دولت چین اقدامات اعلام شده امروز را برای همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا اجرا کند. این یک بهبود مهم در تحرک شهروندان ما خواهد بود و روابط شخصی، فرهنگی و اقتصادی عمیق‌تر بین چین و اتحادیه اروپا را ممکن می‌سازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha