تعامل با راهداری برای توسعه گردشگری کرمانشاه

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: با توجه به تفاهم میان وزارت خانه‌ میراث‌فرهنگی و وزارت راه وشهرسازی و افزایش تعامل در سطح ادارات کل استان، می‌توان شاهد توسعه گردشگری استان کرمانشاه بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز دوشنبه ۶ آذرماه در جلسه با مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، اظهار کرد: حوزه راه و توسعه میسرهای دسترسی یکی از نیازهای اساسی و اولیه برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران است. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، افزود: همچنین در حوزه خدمات‌دهی در مسیرهای اصلی مورد تردد گردشگران نقش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بسیار پر اهمیت و اثر گذار است. 

او تصریح کرد: ایجاد و توسعه تاسیسات مناسب برای ارائه خدمت به مسافران از جمله مراکز پذیرایی بین‌راهی و سرویس‌های بهداشتی از جمله موارد بسیار مهم در صنعت گردشگری است. 

امیری گفت: با توجه به اینکه ایجاد هرگونه تاسیسات گردشگری در مسیرهای جاده‌ای برون شهری نیازمند اخذ مجوز از اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، نقش این اداره‌کل و نوع نگاه مساعد آن‌ها در پاسخ مثبت به استعلامات بسیار مهم است.

او افزود: در این جلسه با توجه به مشکلات میان دو دستگاه برای حل و فصل مشکلات حوزه سرمایه‌گذاری در صدور مجوزهای موافقت اصولی و ایجاد و احداث سرویس‌های بهداشتی و و نصب تابلوهای راهنما و ... مذاکرات، توافقات و تعاملات بسیار مناسبی انجام شد که می‌تواند منجر به توسعه گردشگری استان کرمانشاه شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، گفت: دراین جلسه با توجه به تکلیف کارگروه تسهیل و رفع موانع استان و برای رسیدن به اهداف مشترک که توسعه گردشگری است با حفظ و احترام به قوانین موجود در ایمنی جاده‌ها تعاملات خوبی شکل گرفت. 

او با اشاره به امضای تفاهم‌نامه در سطح وزارت خانه‌های مطبوع، افزود: با توجه به اینکه این تفاهم‌نامه ابلاغ شده است و ما مکلف به انجام شده‌ایم، می‌توان شاهد شکل گیری اتفاقات خوبی بود. 
 
امیری گفت: یکی از مواردی که در این جلسه به آن پرداخته شد، در خصوص مشکلات صدور مجوزهای احداث تاسیسات گردشگری در حریم جاده‌های منطقه اورامانات بود که با توجه به کوهستانی بودن منطقه همواره محل چالش است.

او افزود: در جلسه پیشنهاد شد، تصویب قانون در مجلس از طریق نمایندگان برای این مسیر مانند جاده‌های شمال کشور به عنوان یک ضرورت پیگیری شود. 

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه گفت: همچنین در این جلسه اجازه نصب تابلوهای سرویس بهداشتی در مسیرهای جاده‌ای استان کرمانشاه مورد موافقت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha