گردشگری خوی با توسعه ریلی رونق می‌گیرد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی گفت: با توجه به اینکه این شهرستان در مسیر تردد مسافران به ترکیه قرار داشته با توسعه ریلی آن گردشگری نیز در خوی رونق خواهد یافت.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۸ آذر ۱۴۰۲ حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه، کریم‌ علی‌نژاد، فرماندار، حسن نصرالله‌پور، شهردار و افراسیاب گراوند، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی و جمعی دیگر از مسئولان از ایستگاه‌ها و مسیر ریلی خوی با هدف راه‌اندازی قطار مسافربری و توسعه گردشگری ریلی شهرستان بازدید کردند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوی در این ارتباط اظهار کرد: خوی با ۳ ایستگاه بابکان، میلاد و رازی دارای ۶۰ کیلومتر مسیر ریلی است که در طول مسیر ۳۶ تونل با طول‌های متفاوت در دل کوهستان تعبیه شده که کوهتاه‌ترین آنها ۴۰ متر و بلندترین آنها ۱۶۲۳ متر طول دارد. 

افراسیاب گراوند گفت: در طول این مسیر ریلی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیری قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به کاروانسرای جهانی شاه عباسی، کاروانسرای ملی دره خان، پل هوایی قطور، قلعه کور اوغلو، چشمه‌های آبگرم و معدنی و دره زیبای قطور اشاره کرد که چشم‌انداز متمایزی را برای گردشگران به همراه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha