پایش بافت و آزادسازی ناودان‌ها و  چاه‌های جذبی بافت‌ تاریخی یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: در یک اقدام ارزشمند و تأثیرگذار برای فرهنگ‌سازی در زمینه پایش بافت و آزادسازی ناوگان‌ها و چاه‌های جذبی انجام شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، سید محمد رستگاری روز چهارشنبه هشتم آذر ماه در جریان پایش دسته‌جمعی و آمادگی در برابر بارندگی‌ها برای فصل پاییز و زمستان در یزد، اظهار کرد: امروز جمع زیادی از گروه‌های مردمی، تشکل‌های دوستدار میراث فرهنگی، شهرداری ناحیه تاریخی در یک اقدام ارزشمند و تأثیرگذار جهت فرهنگ‌سازی در زمینه پایش بافت و آزادسازی ناوگان‌ها و چاه‌های جذبی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: بافت تاریخی از ابتدای احداث بنا و در فصول بارندگی، همواره نیاز به رسیدگی دارد که این موضوع در طی سال‌های اخیر کم‌رنگ شده است، بسیاری از آسیب‌ها به دلیل کم‌توجهی در بافت است.

رستگاری خاطرنشان کرد: به دلیل جمع شدن نخاله‌های ساختمانی در ورودی ناودان، چاه‌های جذبی معابر عمومی، پشت‌بام‌ها نیاز به توجه دارند و در این رزمایش به کمک مالکان خانه‌های بافت، طی سه روز با پشتیبانی شهرداری و ناحیه تاریخی این طرح انجام می‌شود.

او تصریح کرد: از اهالی شهر تاریخی یزد و استان درخواست می‌شود تا با صرف زمان ۱۰ دقیقه‌، از تخریب بافت تاریخی و منازل خود پیشگیری کنند، با توجه به اینکه بخشی از بافت و منازل نیز خالی از سکنه شده است می‌توانیم طی روزهای اخیر با اندک رسیدگی از خسارت‌های زیادی پیشگیری کنیم.

رستگاری اضافه کرد: در امر مرمت‌ها در معابر عمومی کمک کار شهرداری بافت تاریخی هستیم، اهالی بافت هم باید همت کنند و در این زمان اقدام به مرمت و احیایی پشت‌بام‌ها و رسیدگی به ناودان‌ها داشته باشند و در این پایش جلب مشارکت جدی مردم ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090900497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha