انجمن راهنمایان پیشران توسعه گردشگری کرمانشاه هستند/ تورهای غیرمجاز سامان‌دهی می‌شوند

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، با بیان اینکه انجمن راهنمایان در حوزه گردشگری پیشران توسعه است، گفت: برای حمایت از دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری برنامه سامان‌دهی تورهای غیرمجاز را در دستور کار داریم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، وحید امیری روز شنبه ۱۱ آذرماه در برنامه انتخابات هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: تعامل میان بخش خصوصی و دولتی نیاز امروز گردشگری کرمانشاه است و هرچه این تعامل و همکاری بیشتر باشد، توسعه گردشگری استان را به دنبال دارد.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه سامان‌دهی تورهای غیر مجاز یکی از درخواست‌های مورد تاکید فعالان گردشگری است، افزود: به منظور مقابله با فعالیت این دسته از تورهای گردشگری، با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری استان تمهیداتی در نظر گرفته‌ایم که از جمله آنها شناسایی و معرفی این تورها به پلیس فتا است.

او افزود: همچنین با پلیس راه هم مکاتباتی داشته‌ایم تا در مبادی ورودی و خروجی شهرها، در صورت مشاهده تورهای گردشگری، کارت شناسایی و مدارک لازم را از آنها بخواهند و اگر غیرمجاز بود، مانع از تردد آن شوند.

امیری ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جلوی فعالیت تورهای غیرمجاز را بگیریم، به همکاری منسجم نیروی انتظامی در حوزه پلیس فتا و پلیس راه نیاز داریم.

او تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم این تورها را که به شکل غیرقانونی و تنها در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کنند را در چارچوب قانون تحت نظر قرار دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه در خاتمه گفت: در استان کرمانشاه ۶۲ نفر راهنمای گردشگری فعال وجود دارند که متاسفانه در حال حاضر رابطه‌ای نظام مند بین دفاتر گردشگری و راهنمایان گردشگری به عنوان تورگردان وجود ندارد که در تلاشیم تا این رابطه را منسجم کنیم که مشخص باشد هر راهنمای گردشگر با کدام دفتر گردشگری فعالیت می‌کند.

در انتخابات انجمن راهنمایان گردشگری استان کرمانشاه احسان امیری، طاهره پشوتن، سمیرا صادقی، سجاد طهموری و سعید عظیمی به عنوان اعضای هیات مدیره و ابوالحسن اسماعیلی به عنوان بازرس انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری کرمانشاه انتخاب شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha