برگزاری جلسه مشترک مدیران کل میراث‌فرهنگی و اوقاف قم

جلسه مشترک مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و اوقاف و امور خیریه استان قم در رابطه با سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی امامزاده سید جمال‌الدین(ع) روز ۱۱ آذرماه جاری در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، در این جلسه همچنین در رابطه با راه‌اندازی سرویس‌بهداشتی در روستای مِیَم و واگذاری کمپ امامزاده جعفر غریب(ع) تبادل نظر و گفت‌وگو شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم و علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نقطه‌نظرات خود را پیرامون موضوع‌های مطرح شده بیان کردند.

بقعه متبرک امامزاده سید جمال‌الدین(ع) معروف به شاه جمال در ابتدای ورودی شهر قم از سمت جاده قم - اراک در بلوار امام رضا(ع) و در مسیر عبور مسافران قرار دارد. امامزاده سید جمال‌الدین(ع) یکی از نوادگان امام موسی کاظم(ع) هفتمین امام شیعیان است که در قرن هشتم هجری قمری می‌زیسته است.

همچنین بقعه متبرک امامزاده جعفر غریب(ع) در ورودی شهر قم از سمت جاده قدیم قم – کاشان در بلوار خلیج‌فارس قرار دارد.

روستای مِیَم، یکی از مقاصد گردشگران در استان قم است که در شهرستان کهک قرار دارد. استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha