استان مرکزی توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبارات برای پژوهشی استانی و ملی دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: تخصیص بودجه و توجه ویژه بر امر پژوهش در سطح استان و ملی همواره در دستور این اداره کل قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، همایش بزرگداشت هفته پژوهش روز سه شنبه 14 آذرماه 1402 با حضور اساتید و دانشجویان در دانشگاه اطهر اراک برگزار شد.

مصطفی مرزبان در همایش گرامی داشت هفته پژوهش گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با تخصیص بودجه به پژوهش همواره توجه ویژه‌ای در سطح استانی و ملی داشته است و در حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علاوه بر کارهای پژوهشی و مرمتی، به صورت خاص و جداگانه در این سه حوزه تلاش و فعالیت بسیاری انجام شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: خوشبختانه در سال های گذشته از محل اعتبارات استانی و ملی ردیف خاصی برای امر پژوهش لحاظ شده که این امر باعث شده است اتفاقات خوبی در امر پژوهش رخ دهد. 

او با اشاره به اینکه بخش زیادی از فعالیت‌ها در حوزه میراث فرهنگی پژوهشی و مطالعاتی است، خاطر نشان کرد: در بخش پژوهشی باید بکوشیم تا بتوانیم گام‌های مهمی را برداریم زیرا با رونق گرفتن مسائل پژوهشی می‌توان در برنامه ریزی‌های اجرایی موفق بود و در این باره باید زیربنایی عمل کرد.

مرزبان بیان کرد: در راستای برپایی این همایش، نشست هایی در قالب موضوعات مطرح شده در همایش برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال های اخیر برای موضوع پژوهش یک درصد در قانون اعتبارات بودجه اختصاص داده شده است، افزود: علاوه بر آن اعتبارات خاص پژوهشی نیز در نظر گرفته شده و اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی پیشگام بوده است و در سطح استان ۱۲ پروژه در ۱۲ شهرستان تعریف شده است.

او با تاکید بر اینکه محوطه‌های تاریخی، محوطه باستان‌شناسی، حریم آثار و ثبت آثار جزو برنامه‌های خاص پژوهشی بوده است، گفت: پژوهش در راستای موضوعات گردشگری نیز با ظرفیت‌های که در قانون بودجه لحاظ شده است تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تجلیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha