انجام مطالعات زیرساخت ۳ منطقه گردشگری در شهرستان درگزین همدان

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: زیرساخت سه منطقه گردشگری درگزین شامل روستای کاج، سد شنجور و روستای درجزین در دست انجام است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا قاسمی با اشاره به مطالعه زیرساخت گردشگری سه منطقه روستای کاج، سدشنجور و درجزین، گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت میراث فرهنگی با وزارت نیرو منعقد شده در حاشیه سدها، زیرساخت‌های تفرجگاهی احداث می‌شود که این فرصت ایجاد شده، فرصت خوبی برای بحث زیرساخت‌های گردشگری در سد شنجورشهرستان درگزین است.

معاون سرمایه‌گذاری همدان با بیان اینکه در حال حاضر مطالعات زیرساخت گردشگری این سه منطقه در دست انجام است، خاطر نشان کرد: با انجام مطالعات زیرساخت گردشگری این سه منطقه با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نسبت به توسعه گردشگری شهرستان درگزین در این مناطق اقدام خواهد شد.

او با اشاره به اینکه مطالعه زیرساخت گردشگری بقراطی شهرستان رزن را نیز در سال‌جاری جزو برنامه داریم، گفت: با کمک اعتبارات میراث فرهنگی و اعتبارات شهرستانی در تلاشیم تا فاز به فاز مطالعات زیرساخت گردشگری این دو شهرستان را انجام دهیم.

 قاسمی با اشاره به دو حمام گردشگری شهرستان درگزین، اظهار کرد: در رابطه با حمام تاریخی روستای درجزین و روستای نظام آباد پیگیر مرمت این دو اثر تاریخی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی هستیم تا با این اقدام بتوان با مرمت این دو اثر از این دو مکان تاریخی توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای سفره‌خانه سنتی و یا کاربری موزه استفاده کرد چرا که مرمت این دو مکان به دلیل محدودیت اعتبارات میراث فرهنگی به‌طور قطع طول خواهد کشید و در این رابطه استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی از نقش موثری در تسریع در روند مرمت این آثار برخوردار خواهد بود.

معاون سرمایه گذاری تصریح کرد: در همین رابطه در حال حاضر با یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای مرمت حمام «نظام آباد» وارد مذاکره شده‌ایم که امیدواریم در ماه آینده واگذاری و کارهای زیرساختی و قانونی آن برای مرمت انجام شود.

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان درگزین دارای ۴۸ اثر شناسایی شده است که از این تعداد تاکنون ۲۲ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: خانه «آقازاده‌ها» در شاهنجرین و برکه طبیعی شاهنجرین به عنوان میراث طبیعی از جمله آثار ثبت شده این شهرستان در فهرست آثار ملی کشور به شمار می‌رود.

قاسمی با اشاره به اینکه پارک‌آبی درگزین به عنوان یکی از مکان‌های گردشگری شناخته درگزین در غرب کشور به شمار می‌رود، گفت: به‌طور قطع برنامه‌های مطالعاتی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری درگزین فضاهای اقامتی و گردشگری مناسبی را برای شهرستان درگزین در آینده نه چندان دور ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha