دفتر استانداری در بافت تاریخی یزد مستقر می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا گفت: احیای بافت تاریخی یزد، نیازمند نگاه جهانی است و باید به سمتی برویم که ظرفیت سرمایه‌گذاری برای همه مردم ایران در بافت تاریخی یزد فراهم شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، شهاب طلایی در انتهای سفر دو روزه خود به استان یزد، با مهران فاطمی، استاندار یزد دیدار کرد.

مهران فاطمی، استاندار یزد در این بازدید گفت: بافت تاریخی گسترده‌ای که در شهر یزد قرار دارد، با حضور مردمی احیا شده که علاقه و عرق زیادی به شهر یزد دارند.

او افزود: در سند یزد نوین دنبال این هستیم که هر بنا یک معین و محافظ داشته باشد و یک شرکت و نهاد از بنا محافظت کند.

استاندار یزد بر اهمیت حضور مسئولان و نهادهای اجرایی در بافت تاریخی یزد تاکید کرد و خبر داد: به زودی دفتر استانداری در بافت تاریخی یزد مستقر می‌شود.

در این جلسه مدیر عامل صندوق به ارائه گزارشی از بناهای صندوق در این استان پرداخت و مشکلات موجود در این بناها را برشمرد.

طلایی در ادامه گفت: احیای بافت تاریخی یزد، نیازمند نگاه جهانی است و باید به سمتی برویم که ظرفیت سرمایه‌گذاری برای همه مردم ایران در بافت تاریخی یزد فراهم شود.

او تاکید کرد: مردم یزد سال‌ها امانتدار بناهای با ارزش این شهر بوده‌اند و این بناها نه فقط متعلق به مردم ایران، بلکه متعلق به همه مردم دنیاست.

مدیر عامل صندوق افزود: در سنوات گذشته، مسائلی بین صندوق و استان به وجود آمده بود که الان این مسائل را رفع کرده‌ایم.

او افزود: باید شرایطی فراهم کنیم که یزدی‌هایی که در سراسر کشور سرمایه‌گذاری کرده‌اند در خود یزد نیز روی بناهای تاریخی در بافت سرمایه‌گذاری کنند.

سید محمد رستگار، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این دیدار ضمن تشکر از مدیرعامل صندوق احیا برای برای بازدید از بناهای مختلف شهرهای استان یزد، بر رویکرد تعاملی این اداره کل با صندوق توسعه و احیا تاکید کرد.

روح الله ردایی فرماندار اشکذر در این بازدید گفت: جلسه صبح امروز با دکتر طلایی بسیار سازنده بود و امیدواریم با کمک صندوق مجموعه حجت آباد وزیر در اشکذر را به زودی مرمت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha