همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: به مناسبت یک‌سالگی ثبت جهانی هنر ساختن و نواختن عود، همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر گفت: این همایش در راستای پاسداشت یک‌سالگی ثبت جهانی ساز عود با حضور عودسازان، عود شناسان و صاحب‌نظران حوزه فرهنگ و هنر روز یکشنبه ۳ دی‌ماه در بندرعباس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به اینکه مراسم گرامی داشت یک‌سالگی ثبت جهانی ساختن و نواختن عود در دو بخش برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش اول برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ نشست تخصصی خودسازی و عود پژوهی است و بخش دوم برنامه ساعت ۱۶ همان روز، به پخش مستند روایت طرب‌انگیز طرب و نقد و بررسی این فیلم اختصاص دارد.

او ادامه داد: کتاب دوزبانه شناخت نامه ساز ایرانی عود در خلیج‌فارس و هرمزگان نیز در همان روز رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: این اداره کل تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های تخصصی، زمینه آشنایی بیشتر علاقه‌مندان و پژوهشگران را با میراث ناملموس استان فراهم کند.

محسنی اظهار کرد: این همایش تخصصی با همکاری اداره‌کل ارشاد اسلامی، اداره‌کل تأمین اجتماعی، شهرداری بندرعباس، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، آکادمی آگه، پلتفرم رسانه‌ای دریانما، جشنواره لاتیدان و شهر خلاق بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha