نمایشگاه هم‌نما فرصتی برای آشنایی مردم با گذشته بنای گنجعلیخان کرمان بود

مسئول مرکز اسناد و مدارک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه هم نما از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آذرماه جاری گفت: این نمایشگاه فرصتی برای آشنایی مردم با گذشته بنای تاریخی گنجعلیخان کرمان بود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، لیلا حبیبی دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه از اردیبهشت‌ماه گذشته این کار آغاز شده است گفت: تعدادی از عکس‌های قدیمی مرکز اسناد را که مربوط به مجموعه گنجعلیخان بود را انتخاب کردیم و در اختیار عکاس قرار دادیم.

مسئول مرکز اسناد و مدارک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: این عکس‌ها مربوط به دوره‌ای هستند که این مجموعه هنوز مرمت نشده بود و کار عکاس این بود که از همان زاویه‌ها عکس‌های جدید بگیرد و نهایتا هر دو عکس را در یک قاب در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم.

او با بیان این‌که عنوان هم‌نما هم بر همین اساس برای نمایشگاه انتخاب شد گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه این بود که مردم با گذشته این بناها آشنا شوند و بدانند این بناها قبل از مرمت به چه شکلی بوده‌اند و بعد از مرمت به چه شکلی درآمدند و تغییرات این بناها را در طول زمان احساس کنند.

حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه ما محدود به نشان دادن مجموعه گنجعبخان نیست و امیدواریم در آینده بتوانیم تمام بناها را به همین شکل در معرض دید مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092701492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha