نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مناسبت یلدا در زنجان افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی به‌مناسبت یلدا در شهرستان زنجان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مناسبت یلدا روز گذشته ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲ توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مهدی سهرابی دوچرخه‌سوار تیم ملی ایران و از راه‌یافتگان به المپیک، فرهاد عصفوری رئیس هیات دوچرخه سواری زنجان، مردعلی حیدری استاد پیشکسوت چاروق دوزی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی زنجان و با حضور هنرمندان زنجانی افتتاح شد. 

نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مناسبت یلدا در زنجان افتتاح شد

سید سعید صفوی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی شهرستان زنجان گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی یلدا از تاریخ ۲۷ لغایت ۳۰ آذرماه در محل معاونت صنایع دستی واقع در بلوار آزادی شهر زنجان همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ شب با هدف حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و به منظور ایجاد محیطی برای معرفی و عرضه محصولات هنرمندان صنایع‌دستی برپا شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در این نمایشگاه بیش از ۱۵ نوع صنایع‌دستی و تولیدات محلی عرضه شده است. در این نمایشگاه هنرمندانی از رشته‌های ملیله‌کاری، قلمزنی، چاروق، گیوه، بافتنی‌های سنتی، عروسک‌بافی، خراطی، سفال، منبت ریز، چرم، سفال، عروسک‌بافی، گلیم و قلم‌زنی و غیره حضور دارند. 

نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مناسبت یلدا در زنجان افتتاح شد


او بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در زمینه تولید صنایع‌ستی وجود دارد و با توجه به تولید محصولات فاخر و با کیفیت، تجاری‌سازی و بازاریابی بسیار حائز اهمیت است. صنایع دستی هر منطقه محصول یک عمر تلاش و فرهنگ یک نقطه از کشور است که مردمان آن منطقه با آن زندگی کرده و حفظ کرده‌اند و امروز باید این فرهنگ حفظ و به نسل آینده انتقال داده شود تا هم زنده بماند و هم در معیشت مردم واقتصاد خانوارها تاثیرگذار باشد. 

نمایشگاه صنایع‌دستی و تولیدات محلی به مناسبت یلدا در زنجان افتتاح شد


صفوی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع‌دستی از هنرمندانی که زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز دریافت کرده‌اند و آثارشان دارای شناسنامه است، استفاده کرده‌ایم. مجموعه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی و قلم‌زنی روی مس و… از جمله این آثار هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092801527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha