ثبت‌جهانی «یلدا» جهانیان را بیشتر با تاریخ غنی ایران آشنا کرد/ برگزاری «جشن یلدا» در مناطق مختلف تهران و اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان

شهردار تهران با تبریک فرا رسیدن اولین سالگرد ثبت جهانی یلدا به‌عنوان میراث‌فرهنگی ناملموس، گفت: ثبت جهانی این آیین یک اقدام بزرگ و ارزشمند به حساب می‌آید.

علیرضا زاکانی شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا اظهار کرد: یلدا یکی از آیین های بسیار مهم در بین ایرانیان است که ریشه در تاریخ غنی فرهنگی این سرزمین دارد و خوشبختانه این آیین سال گذشته به نام ایران، ثبت جهانی شده است.

شهردار تهران ادامه داد: ایرانیان در شب یلدا، مراسم و آیین‌های نیکویی را به جای می‌آورند که از گذشته ادامه داشته و همه ساله با حضور بزرگان خانواده و فامیل برگزار می‌شود.

او اضافه کرد: امسال در تهران به این مناسبت برنامه‌های گوناگونی در نقاط مختلف پایتخت برگزار می‌شود و مردم می‌توانند در این آیین‌های زیبای یلدایی شرکت کنند.

زاکانی همچنین از برنامه‌ریزی برای اهدای بسته‌های حمایتی به نیازمندان خبر داد و گفت: به مناسبت شب یلدا، بسته‌های حمایتی برای توزیع در بین نیازمندان در نظر گرفته شده و این کار از طریق شهرداری در مناطق کم برخوردار انجام می‌شود.

او همچنین به میادین تره‌بار شهرداری اشاره کرد و افزود: نظارت کامل بر میادین میوه و تره‌ بار شهرداری در نقاط مختلف انجام خواهد شد و مشکلی در تامین میوه شب یلدا شهروندان وجود ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092901625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha