اجرای «طرح گردشگری جزیره آشوراده» پس از ۲۵ سال قابل قدردانی است/ طرحی برای رونق گردشگری و حیات تازه اکوسیستم در منطقه

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس گفت: مشکل گردشگری خلیج گرگان و آشوراده بعد از ۲۵ سال با پیگیری‌های دولت سیزدهم و به خصوص وزیر میراث‌فرهنگی حل شد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با وضعیت خلیج گرگان وجود دارد، گفت: خلیج گرگان و آشوراده اولین مکانی بودند که رییس جمهوری در سفر دور اول خود به استان گلستان وارد آنها شد و براساس مصوبه این سفر و پیگیری های مستمر اعضای دولت و به خصوص وزیر میراث فرهنگی مشکل گردشگری در آنها بعد از ۲۵ سال حل شد.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خلیج گرگان در حال خشک شدن بود و ریزگردها به آن وارد شده بودند و برای سایر استان‌های شمالی و استان خراسان شمالی هم احتمال اینکه دچار این مشکل شوند، وجود داشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: در نهایت با مبلغ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه، خلیج گرگان بازگشایی شد و حدود ۷۰ سانتی متر آب آن بالا آمد اما هنوز این طرح کامل نشده است و حتما باید برای پمپاژ آب آن هم برنامه‌ریزی شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در مجلس، تاکید کرد: تله کابین گرگان نیز با حضور رییس جمهوری افتتاح شد و قطعا نقش موثری در ایجاد اشتغال در این منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha