درخواست مجوز و تسهیلات، بیشترین درخواست گلستانی‌ها از میز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: صدور مجوزهای گردشگری و درخواست تسهیلات، بیشترین درخواست مردم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، میثم آسوپا روز جمعه اول دی‌ماه ۱۴۰۲ در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان، گفت: در سه روزی که در دور دوم سفر هیات دولت به‌عنوان مرکز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان گلستان مستقر بودیم به عمده مسائل و مشکلات مردم در سه حوزه مأموریتی این وزارتخانه رسیدگی شد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه افزود: با توجه به تأکید ویژه رئیس جمهوری نسبت به توسعه گردشگری در گلستان و تبدیل‌ شدن استان به مقصدی برای گردشگران داخلی و خارجی، موضوع گردشگری در نگارستان ایران بسیار موردتوجه قرار گرفته است.

او خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای گردشگری و درخواست تسهیلات بیشترین درخواست مردم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر دوم رئیس‌جمهوری به استان گلستان بود.

آسوپا با اشاره به این‌که بیشترین شکایات ثبت‌ شده در این سه روز مربوط به ساخت‌وسازها در عرصه و حریم آثار و محوطه‌های تاریخی استان است، تصریح کرد: با توجه به تأکید مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی و همچنین توجه ویژه دکتر دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی، امیدواریم بتوانیم مسائل و مشکلات هم‌وطنان در حوزه میراث‌فرهنگی استان به‌ویژه مسائل مردم در بافت‌های تاریخی استان را بررسی و مشکلات را رفع کنیم.

او در ادامه گفت: درگاه ملی صدور مجوزها از برنامه‌های اصلی دولت مردمی برای رفع موانع و مشکلات حوزه صدور مجوز است که با اجرای این طرح شاهد اقدامی ارزشمند در راستای تسهیل‌گری موانع و مشکلات مردم شریف در این حوزه بودیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موظف شدند در کمترین زمان پاسخگوی مجوزهای درخواستی مردم باشند.

آسوپا بیان کرد: با راه‌اندازی این درگاه ملی، صدور مجوز در ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها به کمتر از دو روز رسیده است و در برخی موارد که مجوزها نیازمند استعلام از سایر دستگاه‌های اجرایی است، اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی صدور مجوز موجب کاهش زمان صدور مجوز به کمتر از ۲۰ روز و دو هفته شده است که این زمان در گذشته از هشت ماه تا چندین سال زمان هم‌وطنان را می‌گرفت.

او همچنین یادآور شد: اتفاق ویژه‌ای که در دولت مردمی سیزدهم در خصوص تسهیل‌گری و رفع موانع مردم شریف رقم خورده است تشکیل جلسات حل مسئله است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی افزود: در این جلسات اختلافات و مشکلات بین دستگاهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان موردبررسی قرار گرفته و نسبت به موضوعی واحد تصمیم‌گیری می‌شود و مشکل هم‌وطنان در کمترین زمان رفع می‌شود.

مرکز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور میثم آسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیر و مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارتخانه و تیم همراه، در دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان گلستان آغاز به کار کرد و تا روز جمعه اول دی‌ماه سال جاری به درخواست‌ها، انتقادات، پیشنهادها و شکایات شهروندان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رسیدگی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100200061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha