لزوم تکمیل پاذل گردشگری استان کرمان/ از گردشگری مقاومت تا انواع مختلف گردشگری

رئیس ستاد پیشتیبانی سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به حضور بالای زائران شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید حوزه‌های مختلف گردشگری را در کنار گردشگری مقاومت توسعه دهیم.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، علی بیگ‌زاده شامگاه دوشنبه چهارم دی‌ماه در نشست با مدیران و فعالان صنعت گردشگری به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی اشاره و اظهار کرد: مِهر سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دل آزادی خواهان جهان جای گرفته است و همه ایشان را به عنوان یک قهرمان می‌شناسند.

رئیس ستاد پیشتیبانی سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: کرمان با نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پرآوزاه شده است و باید از این فرصت استفاده کنیم.

او عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون از حدود ۸۰ کشور زائر مرقد حاج قاسم سلیمانی به این خطه آمده‌اند و اکنون کرمان یک استان زائرپذیر شده است.

بیگ‌زاده بر لزوم فعال شدن تاسیسات گردشگری در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد: شرایط هتل‌های استان باید به گونه‌ای مهیا شوند که بتوانند به صورت ویژه از زائران مرقد حاج قاسم سلیمانی پذیرایی کنند.

او  با بیان این مطلب که برای زائران مرقد حاج قاسم سلیمانی تور گردشگری راه‌اندازی شود اظهار کرد: در کنار گردشگری مقاومت باید توسعه دیگر حوزه‌های گردشگری استان را در نظر گرفت.

معاون استاندار کرمان اضافه کرد: حتی می‌توانیم توریست درمانی استان را از این طریق رونق ببخشیم.

آمادگی تاسیسات گردشگری کرمان برای میزبانی از زائران سردار سلیمانی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به هفته مقاومت و حضور زائران مرقد سردار سلیمانی در کرمان گفت: از ۱۲ تا ۱۸ دی ماه بخش‌های مختلف حوزه گردشگری در خدمت ستاد سالگرد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی هستند.

سعید شاهرخی در نشست با رئیس ستاد پشتیبانی سالگرد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی با مدیران و فعالان صنعت گردشگری کرمان با اشاره به حضور حدود ۵۰۰ راهنمای گردشگری در ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی افزود: راهنمایان گردشگری در هفته مقاومت آمادگی لازم برای راهنمایی زائران را دارند.

او از آمادگی دفاتر خدمات مسافری برای استقبال از زائران در سطح استان نیز خبر داد و اضافه کرد: انجمن هتلداران به‌عنوان یکی از اعضای تیم اسکان سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، پیش‌بینی‌های لازم را دارند.

شاهرخی بیان کرد: با توجه به حضور زائران شهید حاج قاسم سلیمانی در تلاش هستیم در این ایام زمینه بازدید زائران از موزه‌ها را با افزایش زمان بازدید فراهم سازیم و با برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی به معرفی و عرضه صنایع‌دستی استان بپردازیم.

او اظهار کرد: مقبره شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی منشا برکات و نعمات زیادی برای استان کرمان شده است.

شاهرخی رونق گردشگری را یکی از اثرات خوب مرقد سردار سلیمانی برشمرد و ادامه داد: باید از این رویداد در جهت ارتقای خدمات گردشگری و رونق صنعت گردشگری استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100500229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha