اختصاص اعتبار برای تکمیل ۴۱ پروژه سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبار از محل تسهیلات تبصره ۱۸برای تکمیل ۴۱طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری این استان خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور امروز هفتم دی ماه ۱۴۰۲، افزود: تکمیل این طرح‌ها نقش مهمی در رونق اقتصادی نقاط مختلف استان دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:این طرح ها در زمینه ساخت اردوگاههای تفریحی، مجتمع های بوم گردی و رستوران‌های سنتی و گردشگری است.
 
طالبی پور همچنین از اجرای ۵۰ طرح جدید و مهم گردشگری در استان خبر داد و افزود: اجرای طرح تله کابین و پارک آبی از جمله طرح های راهبردی گردشگری در استان است.

او اظهار کرد: به سرانجام رساندن مجموعه گردشگری تله کابین، سورتمه و زیپ لاین از مصوبات سفر دوم رئیس جمهوری ، از گام های مهم برای بهبود درآمدزایی از طریق صنعت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تجربه بهره برداری از مجموعه پارک آبی یاسوج که سرمایه گذار آن با وجود پرداخت ماهانه اقساط بانکی و هزینه های جانبی دیگر، سه ماه پس از افتتاح به مرحله سوددهی رسید عنوان کرد: سرمایه گذار این طرح متقاضی توسعه این طرح است.

طالبی پور در خصوص موزه یاسوج هم گفت: وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی در دومین روز از سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ۲ مرحله از موزه یاسوج بازدید کرده است.

او اضافه کرد: به گفته مهندس ضرغامی این موزه یکی از بهترین موزه های کشور است که می تواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این موزه هم اکنون تکمیل و با تامین اعتبار برای جذب نیروی انسانی به زودی این موزه برای دیدن عموم بازگشایی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha