مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز

معاون میراث‌فرهنگی استان ‌آذربایجان‌شرقی از عقد قرارداد و تحویل پروژه مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز در روز چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی، وحید نواداد ضمن اشاره به اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: قرارداد مرمت و ساماندهی دبیرستان فردوسی تبریز در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۲ منعقد شده و در روز چهارشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ به مرحله تحویل موقت رسید.

معاون میراث‌فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی افزود: مرمت و استحکام بخشی پی و دیوار مورد حفاظت، مرمت سقف چوبی طبقه همکف و اول، کلاف کشی چوبی روی دیوار، مرمت خرپای چوبی و شیروانی سقف، مرمت ایوان شرقی و لوله گذاری برقی و لوله گذاری تاسیسات مکانیکی مورد به‌سازی و مرمت قرار گرفت.

همچنین او ضمن اشاره به عملیات‌های باقی‌مانده این پروژه نظیر مرمت و استحکام بخشی پایه‌های آجری و مرمت نما؛ در خصوص حفاظت از میراث‌فرهنگی گفت: با توجه به اینکه آثار هنری و تاریخی با گذشت زمان و عوامل مخرب آسیب‌دیده و فرسوده می‌شوند، لذا مرمت، حفظ و نگهداری این گونه آثار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های هر جامعه‌ای است که صاحب چنین آثار با ارزشی است.

نواداد بیان داشت: دبیرستان فردوسی تبریز (مدرسه محمدیه سابق) در خیابان امام خمینی و در نزدیکی چهارراه شریعتی قرار دارد. این مدرسه تاریخی در اواخر دوره قاجار ساخته شد و در هفتم مهرماه سال ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۵ جزو یکی از آثار ملی ایران شد. این مدرسه پس از دبیرستان البرز دومین مدرسه قدیمی ایران محسوب می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100700345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha