رویکرد تولید صنایع‌دستی در کشور صادرات‌محور باشد/ بی‌توجهی به بسته‌بندی، معضل صادرات صنایع‌دستی است

نماینده مردم تهران گفت: تولید صنایع‌دستی باید بر مبنای صادرات صورت گیرد و به نیاز سلایق بازار هدف توجه شود.

زهره الهیان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به دلایل فروش کم‌تر از حد انتظار صنایع‌دستی، گفت: براساس کارشناسی‌های صورت گرفته اگر تولیدات صنایع‌دستی صادرات‌محور باشد می‌توان فروش این صنایع به سایر کشورها را افزایش داد. در بحث تولید بر مبنای صادرات باید براساس اعلام نیاز و با توجه به سلایق و خواسته بازار هدف طراحی و در نتیجه تولید صورت گیرد که متاسفانه ما در این زمینه به درستی عمل نکرده‌ایم در نتیجه نمی‌توانیم با توجه به پتانسیل داخلی صادرات صنایع‌دستی را رونق دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: تولیدات صنایع‌دستی بیشتر براساس سلایق و نیازهای داخل کشور است غافل از اینکه بازار مصرف خارجی سلیقه‌ای متفاوت دارند، می‌توان با برگزاری کلاس‌های مناسب هنرمندان این صنعت را با سلیقه و خواسته مشتری‌های خارجی آشنا کرد.

الهیان ادامه داد: تولید بر مبنای نیاز جهانی در صنایع‌دستی می‌تواند کمک بزرگی به رونق این صنعت باشد زیرا صادرات افزایش پیدا می‌کند. این‌گونه اقدامات ارزآوری بسیاری برای کشور به همراه دارد که در نتیجه این ارزآوری اشتغال پایدار نیز در صنایع‌دستی ایجاد می‌شود.

او با اشاره به نقش بسته‌بندی در فروش صنایع‌دستی، بیان کرد: صنایع‌دستی ایران از نظر کیفیت و زیبایی در دنیا در بهترین رتبه قرار دارد اما از آنجایی که توجهی به بسته‌بندی این صنایع صورت نمی‌گیرد فروش قابل توجهی ندارند. در صورتی که بسته‌بندی‌های صنایع‌دستی علمی، به‌روز و با کیفیت باشد می‌تواند در افزایش فروش اثرات بسیاری داشته باشد زیرا پیش از هر موضوعی مشتری به کیفیت و نوع بسته‌بندی توجه می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha