معرفی ابر سامانه مجازی هشدار به گردشگران برای نخستین بار در نمایشگاه ایران قوی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از معرفی ابر سامانه مجازی هشدار به گردشگران در پهنه استان اصفهان برای نخستین بار در نمایشگاه ملی ایران قوی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه مدیریت بحران کشور در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران، سامانه مجازی خدمات‌رسانی به گردشگران در پهنه استان اصفهان با عنوان مسافر یار در این نمایشگاه حضور فعال داشت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین سامانه‌های خدمات‌رسانی به گردشگران در حوزه مدیریت بحران، ابر سامانه هشدار است که گردشگران با استفاده از سامانه مسافر یار، درصورتی‌که در محیطی قرار گیرند که خطرات احتمالی در آن محیط همانند نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای وجود داشته باشد، قبل از ورود به این مناطق از طریق سامانه هشدار دریافت می‌کنند تا از این طریق از سرعت خود بکاهند.

او افزود: از جمله سامانه‌های مدیریت بحران گردشگری شرکت‌کننده در این نمایشگاه، سامانه هشدار سریع بود، به‌نحوی‌که هرگونه خطری که در محل استقرار موقت یا دائم گردشگران اعم از سیل یا طوفان وجود داشته باشد، این سامانه با استفاده از سامانه‌های سازمان هواشناسی، گردشگران را با استفاده از امکان نقطه‌یابی پیداکرده و هشدارهای لازم را قبل از وقوع واقعه ارائه می‌کند.

محققیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این سامانه‌ها برای نخستین بار به‌طور کامل به‌روزرسانی شده است، در نوروز ۱۴۰۳ از طریق سامانه مجازی مسافر یار در پهنه استان اصفهان در اختیار گردشگران نوروزی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402100900422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha