ظرفیت رامسر برای تبدیل شدن به مقصد اول طبیعت‌گردی کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفت: رامسر این ظرفیت را دارد به مقصد اول طبیعت‌گردی کشور تبدیل شود.

یه‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، نادر سحرخیز اظهار کرد: رامسر به لطف بافت تاریخی و فرهنگی خود دارای بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز شهری است که مانند ریه‌های این شهر زیبا، لطافت خاصی به آب و هوای آن داده است به طوری که این ظرفیت را دارد به مقصد طبیعت‌گردی کشور تبدیل شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر این مقدار سرانه فضای سبز را به نسبت وسعت در استان مازندران و کشور کم نظیر دانست و بیان کرد: این موهبت به یمن در اختیار داشتن بافت با ارزش شهری همه ساله باعث جذب گردشگران بیشماری از داخل و خارج از کشور به شهرستان رامسر می‌شود.

سحرخیز افزود: باغ 33 هکتاری رامسر، بلوار تاریخی معلم، موزه فرهنگی شهدا و مجموعه هتل‌های تاریخی شهر رامسر همگی به وسعت بیش از ۱۰۰ هکتار برند گردشگری شهرستان به شمار می‌آید که مورد توجه طبیعت‌گردان قرار دارد. 

او از باغ 33 هکتاری رامسر به‌عنوان مزرعه‌ گردشگری این شهر یاد کرد و افزود: مهمترین هدف این اداره با همکاری مدیریت شهری احیای دوباره این فضای منحصربه‌فرد برای جذب گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: در این باغ زیبا یک بخش و کلونی جنگل هیرکانی در ضلع غربی باغ وجود دارد که با کمترین توجه می‌تواند به موزه تاریخی، جنگلی تبدیل شود در مرکز باغ و بخش طراحی شده باغ که به سبک اروپایی و هم زمان با ساخت هتل قدیم رامسر شکل گرفته است، نیاز به توجه دارد و باید بر اساس طرح احیای باغ که به تصویب کمیته فنی میراث‌فرهنگی رسیده است، مرمت شود.

سحرخیز در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های در حال مرمت بنیاد مستضعفان همانند آبگرم‌های پشت هتل و آمفی تئاتر و احیای بنای تاریخی هتل قدیم رامسر که همگی جزو عرصه بافت تاریخی فرهنگی هستند و با فضای سبز تاریخی به هم هویت می دهند، اشاره کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر در پایان ضمن تقدیر از مدیریت شهری رامسر در حفاظت از گونه‌های گیاهی باغ بیان کرد: امروزه با تلاش مدیریت شهری سالانه هزاران درخت از گونه‌های پالم، کاج، شمشاد و مرکبات بر اساس طرح و برنامه کاشته می‌شود که سبب پایداری عناصر گیاهی شهر و حفظ بافت تاریخی‌فرهنگی می‌شود

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha