ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی‌ در بروجرد/ تلاش برای ارتقای بازارچه‌های صنایع‌دستی در لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی‌ لرستان گفت: باهدف افزایش رضایت گردشگران در استان، زمینه توسعه و ارتقای بازارچه‌های صنایع‌دستی‌ فراهم می‌شود.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در جلسه بررسی وضعیت بازارچه‌های‌ صنایع‌دستی و سرویس‌های بهداشتی پایگاه‌های ‌میراث‌ملی استان بازارچه‌های‌ صنایع‌دستی در اقتصاد جوامع محلی نقش مهم و تاثیرگذاری داشته و رضایتمندی بیشتر گردشگران را به‌همراه دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: با توجه به بافت تاریخی شهر بروجرد و ثبت آن به‌عنوان شهر ملی ورشو، با بررسی وضعیت اماکن تاریخی این شهر ایجاد بازارچه صنایع‌دستی با محوریت ورشو در یکی از اماکن و بناهای تاریخی مورد تاکید است و با جانمایی نهایی، امکان ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در یکی از اماکن‌ تاریخی وجود دارد.

او در ادامه با اشاره به افزایش بازدیدکنندگان از غرفه‌های صنایع‌دستی محوطه تاریخی قلعه‌ فلک‌الافلاک نیز اظهار کرد: باید برای ایجاد زیرساخت‌های خدماتی به گردشگران و بازدیدکنندگان، اقدامی عملی انجام شود.

حسن‌پور با اشاره به برنامه ثبت‌جهانی قلعه‌ فلک‌الافلاک، لزوم جانمایی و ساخت مجموعه‌های سرویس‌بهداشتی جدید را ضروری دانست و اظهار کرد: احداث سرویس‌بهداشتی جدید در این محوطه می‌تواند موجب خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به گردشگران شود.

این نشست‌ مشترک با حضور نمایندگان و کارشناسان دفتر امور پایگاه‌های وزارت، مدیر پایگاه‌های قلعه‌ فلک‌الافلاک و بافت تاریخی و معاونین‌ گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101100579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha