دریافت گواهی استاندارد ۶ واحد خدمات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شش واحد خدمات گردشگری این استان شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سفره‌خانه‌های سنتی گواهی استاندارد دریافت کردند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، فرشید کرمی ضمن اعلام این خبر گفت: صدور گواهینامه کیفیت خدمات گردشگری طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و بر اساس بخشنامه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای درجه‌بندی این تاسیسات انجام می‌شود.

معاون‌گردشگری و سرمایه‌گذاری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این راستا کارشناسان برای تطبیق شرایط تاسیسات گردشگری با استانداردهای تعیین شده اقدام می‌کنند و واحدهای خدمات‌دهنده گردشگری از جمله هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی را در سه سطح فنی و مهندسی، ایمنی و بهداشتی و کیفیت خدمات مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

کرمی تصریح کرد: در صورت انطباق تاسیسات گردشگری با شاخص‌های تعیین‌شده، واحدهای مذکور به کمیته درجه‌بندی معرفی می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای طرح استانداردسازی واحدهای گردشگری در سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۲ واحد استانداردسازی و گواهی دریافت کرده‌اند که شش مورد آن در سال جاری بوده است.

کرمی همچنین از برنامه‌ریزی برای اعزام تورگردانان استان‌های مجاور به مناطق گردشگری به منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101200622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha