تبدیل آثار تاریخی رامسر به مراکز فرهنگی در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: نوع بهره‌برداری از بناهای تاریخی در طرح احیا با اهمیت است و تبدیل این گونه آثار تاریخی به مراکز فرهنگی در اولویت قرار دارد.

به‌گزارش و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، حسین ایزدی گفت: در قانون حفاظت از بناهای تاریخی، نگهداری و مرمت بناهایی که در اختیار دستگاه‌های دولتی است بر عهده آن دستگاه گذاشته شده‌ است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به بافت تاریخی، فرهنگی شهرستان رامسر افزود: این شهر مشتمل بر بیش از ۲۰ اثر با ارزش تاریخی است که در اختیار دوایر دولتی و شهرداری‌ها است.

او با بیان این مطلب که کم‌توجهی به تعدادی از این آثار باعث آسیب‌های جبران نشدنی شده است؛ تاکید کرد: همکاران ما در اداره شهرستان رامسر این آمادگی را دارند با در اختیار قرار دادن کارشناسان متخصص در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد. 

ایزدی یکی از عمده‌ترین آسیب‌های بناهای تاریخی در بافت رامسر را رطوبت و عدم بهره‌برداری از بناهای مذکور برشمرد و خاطرنشان کرد: نوع بهره‌برداری از این بناهای تاریخی نیز در طرح احیا با اهمیت است و تبدیل این گونه آثار به مراکز فرهنگی در اولویت قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تامین اعتبار برای تهیه طرح مرمت را اولین گام در حفاظت دانست، و گفت: لازم است شهرداران و دستگاه‌های اجرایی اعتبار لازم برای مرمت اضطراری را که شامل پوشش موقت، شمع زدن، داربست زدن و حفر کانال‌های رطوبت کیر را در بودجه سالانه خود پیش‌بینی کنند.

ایزدی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی خود را موظف می‌داند. امور مربوط به ادارات دولتی و عدم توجه به آثار ملی در اختیار آنان را پیگیری‌ کند.

او در پایان خواستار توجه بیشتر مدیران شهرستان‌ها به آثار تاریخی شهر حوزه ماموریت خود شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402101600827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha